salam..

Bacalah..

Bacalah dengan akal..bukan mata semata-mata..jangan terburu menghabiskan lembaran..tetapi tiada yang terselit dihati..biarlah lambat asalkan ada intipati yang difahami..moga apa yang tertulis dilembaran maya ini mampu membawa hidup dekat pada sang pencipta..sampaikan walaupun hanya satu ayat..moga ia tersebar dengan kebaikan..insyaALLAH..

Friday, July 8, 2011

Awak..Maafkan Saya Ya..

Awak..ingat tak hari tu..??

Hari di mana saya mula-mula mengenali awak..

Ya..saya cuma mengenali awak melalui telefon..
Apabila awak bertanya..saya menjawab.."Sebab saya nak memanjangkan silaturrahim. Tiada niat lain pun."

Ingatkah awak ketika kita berbual dan bergelak ketawa..??


Tapi..awak ingat tak apa yang saya buat dengan nombor telefon awak..??

Ya..saya selalu menghantar SMS kepada awak dan bertanya apa yang sedang awak lakukan..
Ya..saya selalu menelefon awak dan berbual dengan awak untuk mendapat sedikit keseronokan ketika saya kesunyian..
Saya tidak pernah menelefon awak atas dasar perkara yang benar-benar penting..

Maafkan saya..saya telah menipu diri awak..





Awak..ingat tak hari tu..??

Hari di mana saya meminta ID akaun Facebook awak..
Ya..saya meminta ID Facebook awak melalui SMS..
Apabila awak bertanya..saya menjawab.."Senang kalau ada apa-apa yang penting nanti."

Ingatkah awak ketika saya add awak di Facebook..??

Tapi..awak ingat tak apa yang saya buat dengan akaun Facebook awak..??
Ya..saya selalu post di wall awak dan bertanya khabar..
Ya..saya selalu post di wall awak dan berbuat kosong dengan awak..
Saya menganggap awak lebih dari kawan saya..

Maafkan saya..saya telah menipu diri awak..







Awak..ingat tak hari tu..??


Hari di mana saya meminta ID skype awak..
Ya..saya meminta ID skype awak hanya melalui chatbox di Facebook..
Apabila awak bertanya..saya menjawab.."Senang sikit la nanti kita nak bincang pasal hal-hal penting."

Ingatkah awak ketika saya membuat panggilan video di Skype?


Tapi..awak ingat tak apa yang saya buat dengan ID Skype awak..??

Ya..saya selalu chat dengan awak melalui Skype sehingga lewat malam..
Ya..saya selalu membuat panggilan video kepada awak untuk melihat wajah awak yang comel itu..
Saya hanya berbincang mengenai hal penting sebulan sekali..selebihnya hanya berbual kosong..


Maafkan saya..saya telah menipu diri awak..





Awak..saya yang bersalah..
Saya telah menipu diri awak..
Saya telah mengutamakan awak..bukannya Allah..
Dan saya telah pun menghampiri zina ketika bersama awak..

Kerana seperti firman Allah s.w.t Yang Maha Menciptakan;


"dan janganlah kamu mendekati zina,sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan keji dan sesuatu jalan yang buruk”(Surah al-isra’ : 32)

Izinkan saya berhenti daripada berhubung dengan awak..
Sekiranya sudah sampai masanya.. 
Izinkan saya untuk melamar awak untuk menjadi pasangan hidup saya yang sah di sisi agama..

Saya ingin menjadi penyarung cincin di jari manis awak.


Kerana seperti sabda Rasulullah s.a.w:
Tidak ada yang lebih patut bagi dua orang yang saling mencintai kecuali nikah. (Ibnu Majah).

Semoga Allah redha dengan keputusan saya ini.. 
Awak..maafkanlah saya ya..??
Andai ada jodoh..kita pasti akan bersama..
Andai awak bukan jodoh saya..saya doakan agar awak bertemu dengan lelaki yang baik-baik..moga dia dapat membimbing awak ke syurga abadi..
Awak..maafkanlah saya ya..
Dari insan yang pernah mencintai awak..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...